1/11/2019

01. Moja top lista roku ubiegłego (2018)

Czy tylko ja wciąż nie przywykłam do pisania 2019? To chyba problem każdego z nas o tej porze roku :p

Tak szczerze, to nie będzie topka taka całkowita, bo o wielu produkcjach, jak z 95% nie słyszałam, nie wnikałam, nie poświęciłam czasu. Zazwyczaj byłam ogarnięta do 99% z piosenek danego roku. Aż tak mnie pochłonęły koreańskie nutki, że sprawdzałam wszystko co tylko zobaczyłam, że wyszło, czy też usłyszałam od kogoś lub gdzieś ktoś napisał. Dlatego będzie to bardzo okrojona topka ale jednak słuchałam, na pętli się zdarzało więc, wypiszę, może ktoś się podepnie i coś dorzuci. Chętnie sprawdzę. 

Zaznaczam, że nie zagłębiam się w nowe zespoły. Słyszałam o LOONIE, NCT, Wanna One i innych ale nie znam żadnej piosenki nowych artystów, którzy nie zwrócili mojej uwagi na tyle bym poświęciła im czas. Może uważacie, że to błąd... Jeśli tak będzie, to pewnie będzie w przyszłości o tym post :p


Oprócz tego, że wciąż męczę starsze utwory spoza 2018, słuchłam i dalej słucham:


Zaczęłam od "nowszej piosenki" ale nie ma co ukrywać, od momentu wydania po dziś dzień, ciągle słucham. Dodatkowo tekst jest niesamowicie dobrze napisany, po tym jak przeczytałam jak mieszkaniec Korei wytłumaczył o co może w nim chodzić, bo wiele słów można różnie interpretować (za to kocham ten język, jeszcze większa głębia), to jeszcze bardziej pokochałam ten utwór. Tak samo polecam zajrzeć do płyty! Ukrywają się na niej równie dobre piosenki! Lubię wszystkie utwory oprócz jednej(pierwszej) i oficjalnie umieszczam ten album na mojej liście must-have.


Cóż, skoro zaczęliśmy od YG, od Mino, to pora na Winner. Kocham ich. Ich twórczość jest naprawdę oryginalna. Choć nie jestem fanem-fanem (nie śledzę ich poczynań poza muzyką) zespołu, to muszę przyznać, że rozwijają się bardzo szybko i w dobrym kierunku. Cieszę się, że mają swój wkład w tworzenie albumu. To wiele dla mnie znaczy, bo szanuje artystów, którzy naprawdę angażują się w proces tworzenia.


Żal mi tego człowieka tak bardzo! Nie wiem jak i nie wiem czemu ta piosenka ma tak mało wyświetleń. Przecież ona się bardzo wkręca, a teledysk naprawdę dopracowany i w fajnym stylu. Lubię go oglądać. Ogólnie lubię posłuchać całej płyty, choć ona jest bardzo różna od tej piosenki niestety. Wolałabym całą utrzymaną w takim klimacie. I nie mogę się doczekać nowego wydania od Andy, która tańczy tutaj z Seungrim. Tak czy siak - bardzo niedoceniona piosenka 2018 roku.



Byłoby dziwne gdybym nie umieściła tutaj tej piosenki. Przyznaje jestem fanką iKON sprzed debiutu, niestety ich gatunek muzyczny zaraz po debiucie (nie licząc kilku utworów) nie trafił do mnie. Teraz, właściwe rok temu, zyskali na nowo w moich oczach. I w ogóle killingmechallenge przyniósł ze sobą tylko zabawnych filmików, że nie sposób było odpuścić sobie tej piosenki.


Byłoby dziwne gdybym nie umieściła tutaj tej piosenki 2. Tekstowy mistrz jak i pod względem beatu 2018. I jak urocze jest to, jak wiele dzieci cieszyła ta piosenka? Obejrzałam tyle nagrań, że poziom słodyczy sięgnął niebezpiecznych poziomów :p Jest to też jedna z tych piosenek, które też potrafię zaśpiewać bez większych problemów po koreańsku i niewiele potrzebowałam powtórzeń żeby zapamiętać :D


Przeraża was ilość YG? Nie bójcie się, niedługo się to skończy :p. Oczywistą oczywistością było, że ta piosenka się tu znajdzie. Po pierwsze - teasery o nazwe Dduddudduddu były dla mnie jakimś absurdem, bo co to w ogóle za nazwa??? Ale po obejrzeniu teledysku - oooooook - świetne wykorzystanie dezorientacji fanów. Ta piosenka hit me with that title hhehe. Ogólnie kocham BLACKPINK, co szczerze przyznaje. Żal mi tylko, że nie mają jeszcze full albumu - choć tego można było się spodziewać, że szybko nie nadejdzie moment jego wydania (hello, it's me YG maadafaka).


Może nie jest to mistrzostwo świata w wykonaniu Jennie. No bo do tej pory nie zrozumiem dlaczego w tekście jest "used to be a goat".... OK. Może to jest jakieś powiedzenie, o którym nie mam żadnego pojęcia ale mimo wszystko - śmieszy mnie to. Tak samo gra aktorska w teledysku. Ale trzeba przyznać - zapętlałam i do tej pory podśpiewuje. Chwytliwa po prostu! :D Czekam z niecierpliwością na resztę solo dziewczyn :D


Samo włączyło mi się na youtube. Nie mogłam nic z tym zrobić. Wkręciło mi się. I jako, że miałam ciężkie wakacje, takie piosenki najszybciej mi się wkręcały. Przyjemny beat. Więc tak jakoś wyszło, że to tutaj umieszczam hehe :D



Kolejne niedocenione wydanie roku! Polecam wam przesłuchać całą płytę bez żadnych uprzedzeń. Nie rozuiem czemu jest taka wojna między fandomami EXO i BTS. Pamiętam doskonale jak EXO wspierało BTS od samego debiutu! Publicznie pokazywali się z ich płytami i tak, o to teraz, takie dziwne rzeczy się dzieją. Wracając do samej piosenki, to muzyczne arcydzieło. I mówię to ja! Gdzie to ja nie lubię EXO (dziś podejście czysto muzyczne)! Druga połowa piosenki/środek, to chcę uświadomić, melodia wyrobiona na cudownej harmonii zespółu. Nic tylko trzeba podziwiać, nikt tego w ostatnim czasie nie zrobił (nawet nie wiem czy w ogóle ktoś zrobił, dlatego pisze w ostatnim czasie). Jestem oczarowana od momentu comebacku. Tak samo cała płyta! Cała! Jest świetna! Polecam przesłuchać, ją również umieściłam na liście MUST-HAVE.


Po Love Shot słychać, że została zrobiona pod szerszą publikę w starym, dobrym stylu EXO. Mało ambitny refren, kuszący taniec i nie wychodzące poza standard wokale. Mimo wszystko jest to świetna piosenka, która również mnie uwiodła i często słucham.


K/DA - POP/STARS
Pierwszy raz w życiu oglądałam finał LoL'a, a zrobiłam to tylko dla Bobbiego (iKON) i tak o to zauważyłam, że śpiewają tam również dziewczyny z (G)-Idle, znam Soeyeon (nie wiem czy dobrze napisałam xd), bo była w Unpretty Rapstar i była świetna. Teraz świetnie przewodzi zespołowi. Widać jej wkład i na pewno częściowo, to dzięki niej zespół cieszy się dużym zainteresowaniem, oczywiście piosenki też cudowne, więc nie ma co się dziwić, zaraz do nich przejdziemy :p


(G)-IDLE - HANN
Jak dla mnie debiut roku. Oczywiście wiem, że zadebiutowały z LATATA, ale z każdym comebackiem, wiem to dopiero drugi, jest dla mnie coraz lepiej. Wolę tą piosenkę od debiutanckiej ale obie mi się podobają. Nie mam ani jednej ani drugiej nic do zarzucenia. Ciągle wyczuje comebacku ♥


MAMAMOO - EGOISTIC
Bardzo udany comeback po dramie z plagiatem przy Starry Night. Nie ma to jak dobra promocja zespołu :p Apropo plagiatu Hwasa ma swój własny utwór, nie wiem, czy to przy okazji tej płyty, czy może wcześniej tego roku coś wydawała audio ale słyszę tam kolejny plagiat. Może napiszę o tym osobny post o całym tym temacie plagiatu w kpopie.



HYOLYYYYYYN, szanuje pracę i wkład w choreografię, ale nie jestem fanką takich układów. Po prostu nie moja bajka XD Jednak piosenka od wydania często nuci mi się w głowie :D


IU - BBIBBI
Ta piosenka też postanowiła mi się sama włączyć i mi się spodobała. Przyjemna i lekka w odsłuchu :D


SF9 - NOW OR NEVER
Tutaj podobna sytuacja jak przy TWICE, piosenka sama się odpaliła i wsiąknęłam. Strasznie mi się wkręciła ta piosenka ale nie znam żadnej innej twórczości tego zespołu. Może zmienię to w tym roku :D Chyba mam nawet biasa... Hwiyoung! :D


BTS - FAKE LOVE
Najlepsze wydanie od grupy w 2018 dla mnie. Bardzo uzależniający utwór!


HYUKOH - LOVE YA!
Chyba nie trzeba wiele mówić, sama nazwa zespołu mówi wszystko. Hyukoh zawsze dostarcza piosenki wysokiej jakości i tak też w tym przypadku. Nic tylko zapętlać



I to będzie chyba na tyle... Czemu nie ma ramki youtube przy niektórych utworach? Blogger mi je ucina za każdym dodaniem innego więc odpuściłam walkę z nim. Nie wiem na czym polegał ten problem naprawdę... Wymieniłam tylko te piosenki, których naprawdę słuchałam po X razy, czyli baaaaardzo dużo. Słuchałam też innych, jednak nie na tyle bym mogła je tutaj spokojnie wypisać.

Obiecuje za rok rozwinąć topkę poza główny temat POPU. Niestety tak jak wyżej pisałam nie było mnie przez ostatnich, teraz już, czterech lat na bieżąco w tym regionie świata muzycznego.


Do napisania niebawem! :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy